Dynamiczny rozwój e-zakupów, który obserwujemy systematycznie od lat sprawia, iż coraz więcej osób zaczyna widzieć na tym rynku miejsce dla siebie. Handel internetowy staje się jednym z częściej wskazywanych pomysłów na biznes. Od czego jednak zacząć? Na szczęście z pomocą przychodzą nam platformy dedykowane, które zdejmują z właściciela sklepów większość problemów związanych z ich startem i późniejszym rozwojem.
Jeszcze 10 lat temu, aby stać się właścicielem sklepu internetowego należało liczyć się ze sporymi kosztami.
Dlatego handel w sieci opierał się w dużej mierze o portale aukcyjne, ewentualnie proste strony internetowe z opisem danego produktu odsyłające do strony zewnętrznej. Nie trzeba się chyba domyślać, iż tego typu model był daleki od idealnego i nie mógł zapewniać sprzedaży produktów na pożądanym poziomie.
Obecnie gotowe narzędzia – platformy saas i różne platformy abonamentowe pozwalają wejść na rynek niemal każdemu kto ma pomysł na własny sklep. Jedną z takich platform jest Shopify Polska.
Postęp technologii sprawia, iż własny e-commerce w Polsce nigdy nie był tak prosty i jednocześnie tani we wdrożeniu. Opłaty miesięczne za podstawową wersję sklepu w modelu abonamentowych platformy Shopify to wydatek rzędu 100 zł miesięcznie (29 USD). Już sam fakt tak niskich kosztów wejścia na ten rynek zachęca do sprzedaży produktów online. Bez ponoszenia wysokich kosztów początkowych można niejako od pierwszych dni śledzić zachowania klientów skupić się na poszukiwaniu nowych potencjalnych klientów. Następnie na bieżąco aktualizować ofertę i wdrażać najbardziej efektywne rozwiązania. Handel elektroniczny to również potężna analityka zachowań klientów, która umożliwia stałe poprawianie sposobu prezentacji oferty tak, aby zwiększyć wolumen zakupów online z każdej wizyty na stronie. To potężna zaleta na tle tego, co spotykamy w tradycyjnych sklepach.
W przypadku sklepu internetowego nie można zapominać, iż dobry sklep to nie tylko towar w atrakcyjnej cenie.
To również nowoczesny sposób realizacji płatności i krótki czas realizacji zamówienia. Tylko sklepy internetowe, które podążają za najnowszymi rozwiązaniami mają szansę przekonać do siebie klientów. Do tego niezbędne są integracje sklepu z usługami zewnętrznymi. Najważniejsze z nich to:
– bramki do obsługi płatności, dzięki którym może zapłacić w najwygodniejszy dla niego sposób: kartą, przelewem, BLIK, PayPal itd. Można pokusić się o stwierdzenie, że w sklepie internetowym wygodne i przede wszystkim bezpieczne płatności bywają jednym z kluczowych argumentem za wyborem danego sklepu.
– system PIM, zapewnia sklepom gromadzenie i analizę danych o produktach,
– logistyka – czyli dostawa zamówionego towaru, metody wysyłki, czyli jednym słowem wszystko co zapewnia, iż dany produkt dociera pod adres dostawy. Decydując się na wdrożenie Shopify Plus zyskujemy dostęp do takich usług jak obsługa paczek przez firmy kurierskie, punkty odbioru i paczkomaty.