Jak napisać list po angielsku?

Współcześnie trudno sobie wyobrazić funkcjonowanie bez znajomości języka angielskiego. Wykorzystywany jest w mediach, pracy czy podczas podróżowania do obcych krajów. Choć mogłoby się wydawać, że pisanie listów w tym języku będzie rzadką czynnością, to przecież e-maile są częstą formą kontaktu. Dlatego warto poznać kilka sprawdzonych fraz, które przydadzą się w tym zadaniu. Dowiedz się, jak napisać list po angielsku.

Jak nauczyć się pisać poprawne listy po angielsku?

Nauka języka angielskiego w dzisiejszych czasach rozpoczyna się w nawet w przedszkolu. Jednak wciąż sporo osób dopiero w dorosłym życiu uczy się tego języka. Popularnym sposobem na przyswojenie mowy angielskiej jest kurs grupowy lub prywatny w profesjonalnej szkole językowej, takiej jak Bradbury English School. Wśród zalet wyboru takiej formy nauki można wymienić:

  • dopasowane grupy dla dorosłych i dzieci pod względem zaawansowania,
  • naukę indywidualną lub w zespołach liczących maksymalnie 6 osób,
  • ofertę kursu języka angielskiego, zarówno w formie ogólnej, jak i specjalistycznej, np. biznesowej,
  • zastosowanie nowoczesnych metod nauczania, które ułatwiają cały proces.

Jeśli więc dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z językiem angielskim, to zanim zasiądziesz do pisania listów i e-maili, zdecyduj się na skuteczną metodę nauki.

Pisanie listów po angielsku            

Podobnie jak w ojczystej mowie, w języku angielskim występują zwroty zarezerwowane dla listów nieformalnych i formalnych. W przypadku tych pierwszych do adresata możesz zwrócić się w formie Hi, czyli polskiego Cześć. Pomocnymi zwrotami przy pisaniu listów nieformalnych po angielsku będą w:

  • wstępie – How are You? Czyli grzecznościowe zapytanie o samopoczucie adresata;
  • rozwinięciu – ta część w dużej mierze zależy od tego, co ma przekazać korespondencja. Dlatego szczególnie istotne jest skorzystanie z poznanego słownictwa podczas kursu języka angielskiego dla dorosłych;
  • zakończeniu – pomocną frazą będą pozdrowienia w postaci: Best regards/wishes.

Natomiast, gdy korespondencja jest kierowana do np. pracodawcy, klienta czy profesora, należy wybrać formalny zwrot w postaci Dear Mr/Mrs X. W odróżnieniu od listu nieformalnego należy unikać kolokwializmów, a zdania powinny być zwięzłe i informacyjne. Na zakończenie można zastosować frazę: Yours sincerely, która jest odpowiednikiem zwrotu: z wyrazami szacunku. Przed napisaniem każdego listu w języku angielskim warto wcześniej zaplanować jego konstrukcję, dzięki czemu korespondencja będzie przejrzysta i łatwa w odbiorze dla adresata.