Jak działa pozycjonowanie lokalne

Prowadzisz lokalną firmę i szukasz sposobów na zwiększenie rankingu SEO , aby przyciągnąć klientów?

Być może nie przyszło ci to do głowy, ale tworzenie lokalnych treści SEO może pomóc zarówno w marketingu online, jak i w rankingu. Dzieje się tak, ponieważ jeśli chodzi o optymalizację pod kątem lokalnego SEO , wiele lokalnych firm ma tendencję do pomijania marketingu treści jako realnej strategii. Dzięki tej przewadze możesz jednak wyprzedzić konkurencję, aby przyciągnąć nowych użytkowników.

W tym poście dowiesz się dokładnie, jakie rodzaje lokalnych treści należy tworzyć i jak je skonfigurować, aby poprawić ogólne SEO witryny. Zanim zaczniemy, najpierw poznajmy podstawy lokalnego marketingu online.

Co to jest lokalne pozycjonowanie strony?

Lokalne SEO jest podobne do organicznej optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, z tą różnicą, że skupia się na optymalizacji pod kątem wyszukiwań lokalnych. Czyli jeżeli szukasz firmy od lokalnego SEO, w wyszukiwarce wpisujesz na przykład zapytanie: Pozycjonowanie Bydgoszcz.

Ideą lokalnego marketingu SEO jest umieszczenie Twojej firmy na mapie pod kątem odpowiednich lokalnych wyszukiwań. Zwykle oznacza to ranking lokalnego firm prowadzony przez Google.

W rzeczywistości, ze względu na to, jak ważna jest lokalizacja dla wyników wyszukiwania, Google poświęcił nawet lokalną sekcję wyszukiwania w swoich SERP całkowicie na wyświetlanie stron firm dostępnych w okolicy.

Mapa Google dla firm

Lokalizacje są również przypięte na mapie w celu łatwego odniesienia. Każdy wpis zawiera nazwę firmy, jej adres i średnią ocenę opinii Google o firmie. Jak możesz sobie wyobrazić, posiadanie tutaj recenzji Twojej firmy będzie istotnym czynnikiem wpływającym na decyzję potencjalnego klienta.

Jednocześnie inne ważne sekcje, które chcesz umieścić w naszym lokalnym wynikach wyszukiwania Google, oraz rankingi organiczne , które mają być widoczne na pierwszej stronie wyników wyszukiwania (SERP).

Google SERP do wyszukiwania lokalnego

Ponieważ badanie przedstawicieli MOZ wykazało, że lokalne wyniki organiczne uzyskują więcej kliknięć w porównaniu z lokalnym mapkami Google. Warto dokonywać obu optymalizacji na raz, zarówno profilu w Google Firma, jak i strony internetowej, bo będzie to miało znaczenie dla lokalnego pozycjonowania.

Jak działa pozycjonowanie lokalne?

Czynniki rankingowe dla pozycjonowania lokalnego w mapkach Google są dosyć proste. Musisz dodać swoje imię i nazwisko, adres i telefon do swojej stopki, zbudować kilka silnych linków zwrotnych do katalogu, a zobaczysz siebie w pakiecie lokalnym. Jednak trzeba pamiętać, że Google nieustannie stara się dostarczać użytkownikom wyniki wyszukiwania bardziej dopasowane do ich zapytań.

Google rozumie, że wielu użytkowników szuka firm w swojej okolicy, a wiele firm rozumie również znaczenie lokalnego pozycjonowania. Pytanie brzmi, który powinien pokazać jako pierwszy?

Dlatego tak ważne jest, aby stworzyć i zaplanować lokalną strategię SEO obejmującą marketing treści oraz odpowiedni linkbulding, aby zwiększyć lokalne pozycjonowanie.

Podczas gdy większość lokalnych firm patrzy tylko na lokalny mapki Google, wyniki organiczne są również miejscem, w którym można dotrzeć do potencjalnych klientów.

Według SEO Tribunal, 97% ludzi dowiaduje się więcej o lokalnej firmie przez Internet przed nawiązaniem kontaktu. Oznacza to, że lokalne firmy muszą również tworzyć treści edukacyjne, aby być dobrze widoczne i konkurencyjne.