Gdzie można publikować artykuły sponsorowane

Artykuły sponsorowane to bardzo ciekawy sposób promowania własnej firmy lub marki, a także reklamy internetowej. Są one coraz częściej wykorzystywane, a liczne platformy pozwalające znajdować wydawców i wiele korzyści płynących z tej formy promocji sprawiają, że warto przynajmniej spróbować reklamować się w taki sposób.

Czym są artykuły sponsorowane?

Artykuły sponsorowane są artykułami umieszczanymi na portalach internetowych, na blogach czy w serwisach informacyjnych, w zamian za opłatę. Ich celem jest reklama naszej marki i przyciąganie poprzez nie użytkowników do naszej firmy. Artykuły sponsorowane są tematycznymi i merytorycznymi treściami, które są podobne do tych publikowanych na portalu internetowym. Zawierają jednak subtelną reklamę naszej marki, która ma przedstawić ją w dobrym świetle. Może być to napomknięcie w tekście, polecenie czy zasugerowanie, iż nasza marka jest warta uwagi. To właśnie te informacje mają skłonić odbiorcę do przejścia na naszą stronę internetową i uzyskanie większej ilości informacji.
Artykuły sponsorowane nie są zatem ściśle materiałami reklamowymi, a służą bardziej do promocji naszej marki w jakościowy i przemyślany sposób. Ten rodzaj reklamy ma również wiele plusów i może być zarówno podstawowym, jak i dodatkowym sposobem promocji marki w sieci.
Artykuły sponsorowane używane są głównie w dwóch celach. Przede wszystkim są one używane do promocji naszej marki, aby zwiększyć widoczności i świadomość firmy w internecie. Drugim powodem, dla którego są używane, jest możliwość dodania linku do witryny internetowej. To z kolei pomaga pozycjonować stronę internetową, gdyż pozyskanie linku zwrotnego w procesie pozycjonowania z dużej strony internetowej jest bardzo ważnym działaniem.
Artykuły sponsorowane nie mają jedynie formy długich i profesjonalnych treści na portalach informacyjnych. Mogą być to również krótkie posty na profilach znanych osób lub stron np. na Facebooku. Mogą być to również wpisy na blogach znanych blogerów, a także innego rodzaju treści polecające naszą markę.
Za opublikowanie jednego artykułu sponsorowanego należy zapłacić od kilkudziesięciu złotych do nawet kilkunastu tysięcy złotych w zależności od popularności danego portalu.

Korzyści reklamowania się poprzez artykuły sponsorowane

Reklamowanie się poprzez artykuły sponsorowane ma wiele plusów i zalet. Warto wykorzystywać je świadomie i czerpać z nich, gdy chcemy promować naszą markę w internecie. Przede wszystkim artykuły takie są bardzo pozytywnie odbierane. W dobie wszechobecnego spamu, a także nisko jakościowych treści i nachalnych reklam, pozytywne odebranie przekazu reklamowego jest bardzo rzadkie. Wpływa to bezpośrednio na skuteczność naszej reklamy a także na efektywność naszych działań reklamowych, gdyż wiele osób, które się z nią zetkną chcą skorzystać z naszej marki. Dzięki temu będziemy mogli uzyskiwać profity zarówno wizerunkowe, jak i sprzedażowe, co w ogólnym rozrachunku jest niezwykle korzystne.
Artykuły sponsorowane pozwalają również docierać to bardzo dużej ilości osób. Te publikowane na ogólnopolskich lub nawet globalnych serwisach, mogą docierać do dziesiątek lub setek tysięcy osób w ciągu kilku godzin. Jest to bardzo ważne dla skalowania reklamy internetowej. Jeśli chcemy przeznaczać duże budżety na nią, możemy łatwo wybrać większy serwis i przy takim samym nakładzie sił zareklamować się w większej grupie osób, przeznaczając jedynie więcej pieniędzy.
Samo stworzenie oraz opublikowanie artykułu sponsorowanego nie jest dzisiaj większym problemem. Możemy skorzystać zarówno z usług profesjonalistów na każdym etapie takiej reklamy lub nadzorować każdy etap samodzielnie i samemu tworzyć wpis, wyszukiwać odpowiedni serwis internetowy, a następnie negocjować warunki publikacji contentu.
Artykuły sponsorowane, mogą również pozostawać na danym portalu internetowym na zawsze. W zależności od ustaleń możemy zatem korzystać z reklamy pasywnej, gdzie płacąc raz za wyemitowany przekazu reklamowego, będziemy pozyskiwali klientów na nasz serwis przez bardzo długi czas bez wykonywania już jakichkolwiek czynności, czy wydawania jakichkolwiek pieniędzy.
Plusem może być też opłacalność dotarcia do klientów. W przeliczeniu na wyemitowanie reklamy jednemu klientowi ceny te najczęściej są bardzo atrakcyjne. Przy pomocy kilku złotych możemy często dotrzeć do kilkudziesięciu lub kilkuset tysięcy odbiorców, co może być trudne przy innych sposobach reklamy internetowej.

Gdzie mogę opublikować artykuły sponsorowane??

Artykuły można publikować zarówno na portalach typu Onet, WP itp jak i mniejszych i co za tym idzie tańszych a czasem bardziej wyspecjalizowanych serwisach których content będzie odpowiadał Twojemu artykułami. Istnieje również możliwość skorzystania z platform oferujących wiele portali w jednym miejscu, tych mniejszych jak i czołowych. Wśród takich platform najpopularniejsze w Polsce są:

Whitepress


Linkhouse



Istnieją wyspecjalizowane firmy zajmujące się prowadzeniem portali w głównej mierze nastawionych na publikacje artykułów sponsorowanych to też nie jest zły wybór, zależy od tego czy chcecie na własną rękę szukać miejsca publikacji czy wolicie zlecić to firmie lub skorzystać z platform z artykułami sponsorowanymi.

artykuły

Jak stworzyć dobry artykuł sponsorowany

Chcąc reklamować się poprzez artykuł sponsorowany, musimy stworzyć dobry wpis, który będzie jakościowy, gdyż tylko taki pozwala na wykorzystanie pełnego potencjału reklamowego i będzie pozytywnie odebrany.
Artykuł musi pasować stylem i formą do serwisu, na którym będzie publikowany. Powinien również być ciekawy i przydatny dla danej grupy docelowej, która znajduje się na tym portalu. Powinniśmy zatem przeanalizować tematykę tekstu, a także jego formę, długość czy słownictwo i rzeczy, których oczekują potencjalni odbiorcy od takiej treści.
Sam tekst powinien być wysokiej jakości, aby dobrze kojarzył się odbiorcom, i aby odnosili konkretne profity z jego przeczytania. Dzięki temu będą przechodzili na stronę naszej marki w poszukiwaniu dodatkowych informacji. Tekst muszą być zatem bezbłędny, posiadać wartościowe informacje, a także napisane przystępnym językiem.
Jeśli mówimy o reklamie, w artykule sponsorowanym powinna być ona subtelna i nienachalna. Pod żadnym pozorem nie powinna nagabywać użytkowników do przejścia na naszą stronę internetową, czy skorzystania z usług naszej firmy. Jest to spory błąd, który praktycznie przekreśla całą ideę artykułu sponsorowanego i czyni z takiego wpisu spam. Warto zatem dodać nazwę naszej marki w pozytywnym kontekście np. lidera branżowego. Możemy również dodać link do naszej strony internetowej lub wpleść w fabułę tekstu ciekawy i przydatny produkt.
Jeśli samodzielnie nie potrafimy stworzyć artykułu sponsorowanego, warto porozmawiać z właścicielem serwisu, na którym zamierzamy go opublikować. Często istnieje opcja wykupienia publikacji wraz ze stworzeniem treści. Ciekawym rozwiązaniem jest również zamówienie go u profesjonalnego copywritera lub w agencji marketingowej jak np Goodcontent, która zatrudnia specjalistów od tego typu contentu, dzięki temu w zamian za opłatę mamy pewność, że artykuły będą wysokiej jakości, a także będą spełniały swoją rolę.