Dlaczego warto skupić się na emocjonalnej więzi z konsumentem?

Niezależnie od naszych relacji z klientami, mottem powinno być stawianie człowieka na pierwszym miejscu. Człowiek znajduje się w kręgu, który prowadzi go do bycia jednocześnie klientem i dostawcą. W zależności od okoliczności przyjmuje on kolejno obie role i dlatego jest świadomy, że będąc w roli klienta-konsumenta chciałby, aby jego życzenia były brane pod uwagę. Marketerzy wciąż powtarzają, że ważne jest, aby skupić się na emocjonalnym związku z konsumentami z kilku powodów.

Ponieważ klienci są zorientowani na szczegóły

Oprócz jakości Twoich produktów, klienci mogą chcieć kupować od Ciebie tylko ze względu na szczegóły, które włożyłeś w opakowanie. Dodając do swojego produktu odrobinę osobistego charakteru, z łatwością przyciągniesz uwagę klientów. Bądź sprytny, znajdź rzeczy, które interesują ludzi, aby zwrócić uwagę na swoją markę.
Jeśli chcesz zostać zauważony, musisz wybrać odpowiednie punkty kontaktowe. Według badań, najodpowiedniejsze punkty kontaktowe do nawiązania emocjonalnej więzi z klientem to strona internetowa, CRM, call center, telemarketing i reklamy telewizyjne.

Ponieważ klienci lubią bezpośredni kontakt.

Kupując produkt, klienci lubią być traktowani z życzliwością. Dlatego też ważne jest, aby zawsze podkreślać jakość obsługi klienta. Przeszkol swoich sprzedawców, aby wiedzieli, jakie gesty należy wykonywać w kontaktach z klientami. Uświadom im, że ważne jest, aby umieć słuchać klientów, aby czuli się bardziej swobodnie.
Rozmawiając z klientem, nigdy nie wywołuj u niego mylnego wrażenia. Bądź szczery, kiedy pytają o Twoją opinię. Wysłuchaj ich uważnie i znajdź konkretne odpowiedzi. Daj im pewność siebie, tak aby można było nawiązać emocjonalną więź.

Ponieważ klienci lubią, gdy zwraca się na nich uwagę.

Czasami, próbując przekonać klienta, sprzedawcy mają tendencję do skupiania się zbytnio na swoich produktach lub usługach. Proces ten jest jednak odpychający dla klientów! Dlatego ważne jest, aby skupić się na kontakcie z klientem i zwracać na niego uwagę. Zamiast próbować nakłonić ich do wyboru konkretnego produktu lub usługi, zapytaj ich, czego chcą. W ten sposób możesz spełnić wszystkie ich oczekiwania.


Zwracając uwagę na swoich klientów, masz większe szanse na przyciągnięcie innych. Ostatnie badania wykazały, że 78% konsumentów poleca firmę swoim przyjaciołom i rodzinie, gdy są zadowoleni, a 61% mówi o tym na blogach i portalach społecznościowych.
Skupiając się na emocjonalnym połączeniu z konsumentami, zdobędziesz ich zaufanie i uwagę. Pamiętaj jednak, że jesteś przede wszystkim profesjonalistą. Nie daj się nabrać swoim klientom, miej granice tego, jak bardzo się z nimi łączysz. Zachowaj pewien dystans między wami, ale bez przesady.

Artykuł powstał dzięki: ars.com.pl