5 pomysłów na personalizowane gadżety firmowe

Najprostszą, efektowną i skuteczną formą personalizacji gadżetów są nadruki w technologii cyfrowej lub z zastosowaniem sitodruku. Prym wiodą nadruki na tekstyliach, papierze i foliach. Jednak możliwe jest znakowanie gadżetów w dowolnym kształcie, wykonanych z bardzo różnorodnych materiałów. Prezentujemy pięć pomysłów na personalizowane gadżety firmowe.

Personalizacja w komunikacji marketingowej jest koniecznością. Jej zaniechanie prowadzi do sytuacji, w której mężczyźni otrzymują informacje o podpaskach w promocyjnej cenie, a nastolatki o atrakcyjnych lokatach bankowych. Tylko staranne targetowanie odbiorców, czyli ich wybieranie na podstawie wiarygodnych danych, pozwala na skuteczną personalizację – w tym także personalizację gadżetów.

Jaki jest optymalny sposób personalizacji gadżetów firmowych?

Personalizacja jest obecna w różnych obszarach marketingu. Dystrybucja gadżetów personalizowanych poprzez nadruki to jedna z powszechnie wykorzystywanych form budowania relacji z odbiorcą, potencjalnym i już pozyskanym klientem. Jest chętnie stosowana także w marketingu wewnętrznym jako skuteczny sposób silniejszego zaangażowania pracowników w działalność firmy. Dzięki odpowiednio dobranym nadrukom niepozorne gadżety mają szansę nabrać nowego znaczenia i zwiększyć swoją wartość w oczach odbiorcy.

Na jakich przedmiotach można wykonać wydruki, wyjaśnia specjalista reprezentujący producenta farb drukarskich FUJIFILM Sericol: – Współczesne farby drukarskie, utwardzane światłem LED i UV, pozwalają tworzyć wysokiej jakości trwałe wydruki praktycznie na każdym materiale, z którego produkowane są gadżety reklamowe. Cyfrowe maszyny drukujące przenoszą projekty graficzne na papier, tworzywa sztuczne, tekstylia, szkło, ceramikę, skórę, drewno, stal i metale kolorowe. Drukować można na materiałach elastycznych i sztywnych. Personalizacja poprzez nadruki ma bardzo duży potencjał kreatywny.

Najłatwiejsze do spersonalizowane gadżety firmowe: 5 propozycji

Personalizacja gadżetów może być dostosowana do wybranych grup odbiorców, zdefiniowanych np. na podstawie zainteresowań, płci czy wieku. Jednak największe możliwości daje personalizacja „po imieniu”, czyli wykorzystanie imienia konkretnej osoby do wykonania nadruku na gadżetach. Jeżeli dodatkowo gadżet jest przydatny i estetyczny, to może okazać się niezwykle skuteczny w pozyskiwaniu zaufania i budowaniu postaw lojalnościowych u odbiorców. Oto przykłady najbardziej uniwersalnych gadżetów, które – po spersonalizowaniu – mają szansę zadowolić większość odbiorców:

  • koszulka firmowa – aby spersonalizować T-shirt czy sportową bluzę, wystarczy oprócz logotypu dodać imię lub imię i funkcję pracownika – doskonałe efekty przy znakowaniu dużych partii koszulek daje sitodruk, lecz do personalizacji pojedynczych sztuk odzieży optymalny jest druk cyfrowy: w technologii cyfrowej koszt znakowania jednej sztuki jest zawsze taki sam, niezależnie od wielkości nakładu,
  • parasol, płaszcz przeciwdeszczowy – do personalizacji wystarczy dyskretny, ale widoczny nadruk na metce na pokrowcu płaszcza czy zapince parasola: takie elementy można wykonać niezależnie i przyszyć lub przykleić do tkaniny,
  • notesy, kalendarze książkowe – do personalizacji wystarczy odpowiedni nadruk na okładce, stronie tytułowej lub nawet na przygotowanej niezależnie obwolucie – bardzo dobrze widziane są ekologiczne wyroby papiernicze, wyprodukowane z surowców wtórnych i materiałów biodegradowalnych,
  • gadżety elektroniczne – przenośne pamięci, głośniki, smartwatche, słuchawki bezprzewodowe, powerbanki i inne elektroniczne drobiazgi są chętnie przyjmowane praktycznie przez wszystkich – nadrukowane na nich imię lub nazwa stanowiska sprawiają, że stają się przedmiotami osobistymi,
  • kubki, termosy – jedne z najpopularniejszych gadżetów, których użyteczność i atrakcyjność jest powszechnie doceniana.

Poza wymienionymi przedmiotami można też wykorzystać smycze, breloki do kluczy czy gadżety samochodowe, torby, plecaki oraz sprzęt turystyczny. Przy wyborze gadżetu warto pamiętać o tym, że nie musi być drogi, ale powinien być oryginalny i dopasowany do oczekiwań i zainteresowań lub obowiązków zawodowych osoby, która go otrzyma. Na przykład wartym uwagi pomysłem może być nadrukowanie na jednorazowych długopisach imienia i kontaktu do osoby, która jest przedstawicielem handlowym i codziennie spotyka się z wieloma klientami.