W jaki sposób sztuczna inteligencja zmienia doświadczenia klientów?

Specjaliści ds. doświadczeń klienta byli jednymi z pierwszych, którzy przyjęli sztuczną inteligencję. Sztuczna inteligencja na nowo odkrywa sposób działania firm i ich relacje z konsumentami. Pozwala to na bardziej spersonalizowane i dostosowane do potrzeb klienta doświadczenie. Oto kilka sposobów, w jakie sztuczna inteligencja może korzystnie wpłynąć na doświadczenia klientów.

Sztuczna inteligencja jest w ostatnich latach bardzo popularna. Według Gartnera, doświadczenia klientów będą odpowiadać za większość wartości AI w ciągu roku. Jest to ogromny rynek dla twórców AI. Wyjaśniamy, w jaki sposób sztuczna inteligencja dogłębnie zmienia doświadczenia klientów w przedsiębiorstwie.

Stała obecność dla klientów.

Poprzez chatbota, sztuczna inteligencja umożliwia stałą obecność firmy dla klientów. Chatbot to możliwość oferowania przez firmy odpowiedzi 24/7 na wszelkie możliwe problemy, z jakimi może spotkać się klient. Wydłużają godziny pracy call center i poprawiają doświadczenia przyszłych nabywców.

Lepsze zrozumienie uczuć i oczekiwań klientów.

AI pomaga lepiej zrozumieć i uchwycić oczekiwania i życzenia obecnych lub potencjalnych klientów. Ankiety, komentarze na portalach, opinie klientów to wiadomości do rozszyfrowania przez sztuczną inteligencję, które oferują cenne informacje. Jest to jeden z najważniejszych wkładów dla firmy. W istocie pozwoliłoby to na lepsze rozpoznanie uczuć i emocji klienta oraz odkrycie, co myśli on o marce i produktach. Dzięki temu marki otrzymują precyzyjne informacje zwrotne, które mogą wykorzystać do aktualizacji swoich produktów lub usług. Sztuczna inteligencja mogłaby również zautomatyzować niektóre zadania, takie jak moderowanie komentarzy.

Optymalizacja relacji z klientami.

Sztuczna inteligencja może zoptymalizować relacje z klientami poprzez skrócenie czasu oczekiwania na połączenie i optymalizację przekazywania połączeń. Może również zrewolucjonizować niektóre praktyki. Niektóre boty zintegrowane z Facebook Messengerem czynią małe cuda. Na przykład, możliwe jest zamówienie pizzy poprzez wpisanie „pizza” na czacie.

Jak największa personalizacja doświadczeń klienta.

Celem jest oczywiście poprawa doświadczenia klienta, ale także jego jak największa personalizacja, aby zaoferować mu usługę dostosowaną do jego własnych potrzeb. Dane dostarczone przez użytkownika oraz jego dotychczasowe zachowania są cennymi narzędziami do budowania zindywidualizowanych doświadczeń. Porady produktowe, strona główna spersonalizowana zgodnie z zainteresowaniami klienta itp. sprawiają, że klient czuje się wysłuchany i zrozumiany. Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom i wyprzedzając je, umożliwiamy im długotrwałą lojalność.