Jeep Compass, czyli udane połączenie tradycji z nowoczesnością

Jeep, wypuszczając w 2021 roku na rynek poprawioną wersję jednego z najpopularniejszych modeli ze swojej stajni, wywołał niemałe poruszenie. Miłośnicy Compassa obawiali się, że ich ulubiony model straci typowe dla tej marki cechy, odwagę w terenie połączoną z komfortem. I nie zawiedli się. Przeczytaj i dowiedz się, jak Jeep poradził sobie z łączeniem tradycji i nowoczesności.

Nowy Jeepa Compass 2021– nadwozie

Nowy Jeep Compass to wciąż kompaktowy SUV pokazany w 2021 w nowej odsłonie. Stylistyka nadwozia, znacznie odświeżona, nadal nawiązuje do tradycyjnej formy, która inspirowana była flagowym Grand Cherokee. W najnowszej generacji dostrzec można wąskie światła LED. Nielakierowane osłony drzwi i trapezoidalne nadkola czynią nadwozie bardziej dynamiczne, a jednoczenie nietracące surowej elegancji. W oczy rzuca się brak zbędnych elementów ozdobnych. Przedni siedmioszczelinowy grill, choć przemodelowany, nie pozbawił Compassa charakterystycznego dla każdego z Jeepów znaku szczególnego. Od razu widać, że nowy Compass z szacunkiem podchodzi do 80-letniej spuścizny firmy Jeep. Dostępnych jest kilka wariantów: Limited, S i Trailhawk oraz tańsze odmiany Sport i Longitude, a także jubileuszowa edycja specjalna 80th Anniversary.

Wnętrze Compassa najnowszej generacji

Pełną rewolucję przeszło wnętrze, a szczególnie deska rozdzielacza. W pierwszej chwili wydawać się może, że siedzimy w aucie co najmniej o klasę wyższą. Na desce dominuje kokpit cyfrowy 10,25 cala Full HD z zestawem wskaźników, zamiast tradycyjnych zegarów oraz ekran dotykowy o przekątnej 8,4 lub 10,1 cala z pełnym dostępem do multimediów między innymi takich jak aktualizacje OTA (Over-The-Air), bezprzewodowe połączenie z Apple CarPlay czy Android Auto. Nowy Compass daje jeszcze jedną możliwość – powiesz „Hey Jeep!”, a uruchomisz zaawansowaną obsługę głosową. Auto dysponuje pełnym zestawem systemów bezpieczeństwa, co lokuje Jeepa Compass w najwyższej lidze pojazdów nowoczesnych i komfortowych.

Silniki i skrzynie biegów

Jeep Compass, choć nawiązuje stylistyką do tradycji, ma nowoczesne i doskonale wyposażone wnętrze, a przy tym wyróżnia się znakomitymi osiągami. Z dostępnymi wersjami modelowymi można zapoznać się na stronie dealera samochodów Jeep ADF Auto z Wrocławia. Nowy Compass sprzedawany jest w pięciu kombinacjach napędu z silnikami benzynowymi i wysokoprężnym oraz jako hybryda pug-in. W samochodach z przednim napędem do wyboru są silniki 1,3 turbo 130-konny z manualną skrzynią biegów lub 150-konny z dwusprzęgłowym automatem. Silnik diesla 1,6 Multijet II generujący moc 130 KM połączono z sześciobiegową skrzynią manualną i napędem na przednie koła. Nowością, a jednocześnie odważnym krokiem Jeepa w erę elektromobilności jest Compass 4xe Plug-in Hybrid. Spalinowo-elektryczne auto daje do dyspozycji 190 KM lub 240 KM w zależności od wersji.