Do czego zatrudnić copywritera? Czy warto?

Jeżeli prowadzisz własną działalność, zapewne toniesz po uszy w fakturach, wycenach, projektach i analizach. Gdy do tego dochodzi konieczność wykazywania aktywności online, rozkładasz ręce, ponieważ nie wiesz, od czego zacząć. Czy rozważałeś zatem skorzystanie z usług twórców tekstów? Z nami dowiesz się, do czego zatrudnić copywritera i co możesz dzięki temu zyskać. Zaczynamy!

Czy warto zatrudnić copywritera?

Zdecydowanie tak. Przede wszystkim, należy współpracę z copywriterem traktować jako inwestycję, która z czasem, dzięki regularnym działaniom, zacznie przynosić efekty w postaci:

  • poprawienia pozycjonowania naszej strony,
  • zyskaniu ruchu organicznego,
  • budowania wizerunku specjalisty,

co finalnie powinno również znaleźć odzwierciedlenie w zwiększeniu ilości zapytań oraz zamówień.

Poza tym, gdy copywriter pozna nasz styl pracy, misję i politykę, będzie w stanie przygotować treści indywidualne, dopasowane do naszego profilu działalności. Unikalne i wartościowe teksty pomagają wybić się z ofert konkurentów i podnieść naszą atrakcyjność biznesową.

Szukasz profesjonalnego copywritera? Zajrzyj na stronę agencji Content Writer: https://contentwriter.pl/

Do czego zatrudnić copywritera?

To wszystko zależy tak naprawdę od nas i dostępnego budżetu. Pakiet kompleksowy obejmowałby np.:

  • pisanie treści sponsorowanych,
  • przygotowanie opisów kategorii i produktów,
  • dokonanie korekty już istniejących opisów,
  • tworzenie artykułów blogowych,
  • działalność w social mediach,
  • przygotowanie kampanii reklamowej (hasła i slogany, ulotki i inne materiały).

Ostatni punkt obecnie należy do rzadkości, ale pozostałe na stałe wpisują się w zakres działań copywritera. Nie jesteśmy zmuszeni do korzystania z wszystkich tych usług, warto jednak mieć na uwadze, że takie kompleksowe podejście pozwala stworzyć spójny wizerunek firmy.

Jakich informacji potrzebuje copywriter do przygotowania oferty?

Zanim rozpoczniesz stałą współpracę z copywriterem, warto już na samym początku określić Twoje oczekiwania. Im więcej informacji udzielisz, tym łatwiej pisarzowi będzie przygotować ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb.

W zależności od warunków kooperacji możesz otrzymać:

  • umowę abonencką,
  • cennik indywidualny.

Umowa abonencka oznacza, że w ramach stałej miesięcznej opłaty otrzymujesz wsparcie w różnych dziedzinach jednocześnie, bez limitu lub w wersji ograniczonej. Z kolei cennik będzie zawierał określone stawki w zależności od charakteru opracowywanej treści. Stawki są podawane za 1000 znaków ze spacjami (zzs) i będą różne – nie otrzymasz jednej kwoty dla artykułu blogowego czy eksperckiego. Tekst ekspercki zwykle wymaga więcej zaangażowania copywritera, który musi się w danym zakresie dokształcić, oraz wspomóc artykułami czy badaniami naukowymi dla wiarygodności. A to będzie kosztować więcej niż treść na bloga.

Podsumowanie

Jeżeli zastanawiasz się, czy współpraca z twórcą treści jest Ci potrzebna, odpowiadamy: zdecydowanie tak. Warto najpierw rozważyć, do czego możemy zatrudnić copywritera. Ogranicza nas budżet oraz nasze możliwości (i moce przerobowe). Taka współpraca niesie za sobą wiele korzyści, a przy stałej kooperacji z jednym twórcą uzyskujemy spójny przekaz z różnych kanałów informacyjnych, co również buduje wizerunek eksperta i profesjonalisty.